بهترین اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

بهترین اسپری فوم پلی اورتان

از میان ابزارها و لوازمی که برای پروژه‌های خانگی و تعمیرات استفاده می‌شود، فوم گسترش دهنده یا اسپری فوم پلی اورتان یکی از ضروریات است. اسپری فوم پلی یورتان، یک نوع اسپری فوم محسوب می‌شود و برای درزگیری درب و پنجره و پر کردن شکاف‌های بین دیوار استفاده می‌شود. نام‌های دیگر آن اسپری فوم عایق صدا، اسپری فوم عایق حرارتی و اسپری فوم درزگیر است و توانایی آن در پر کردن شکاف‌ها و ترک‌ها با استحکام شگفت انگیز و قدرت ماندگاری به این معنی است که نقش مهمی در بازسازی و تعمیرات دارد.

بهترین اسپری فوم پلی اورتان

اسپری فوم پلی اورتان یا فوم گسترش دهنده می‌تواند برای بسیاری از پروژه‌های خانه مفید باشد. اگر از وضعیت فعلی خانه خود ناراضی هستید و به دنبال یک اسپری فوم برای درزگیری و پرکردن شکاف‌ها می‌گردید یا صرفاً می‌خواهید به بهبود لوازم خانه خود بپردازید، ادامه مطلب را بخوانید تا با بهترین اسپری فوم پلی اورتان آشنا شوید.

اسپری فوم پلی اورتان چیست؟

اسپری فوم پلی اورتان یا فوم منبسط کننده معمولاً از پلی اورتان یا لاتکس تشکیل شده است و با مخلوطی از ایزوسیانات و رزین پلی ال ایجاد می‌شود. اگر این فوم به طور مستقیم بر روی شکاف‌ها و درزهای نزدیک پنجره‌ها و درب‌ها اسپری شود، بافت نرم فوم منبسط می‌شود و پس از برخورد با هوا به حالت جامد درمی‌آید. اگر قصد پاک کردن آن را دارید کافی است بلافاصله پس از اعمال آن با مواد شیمیایی مانند استون آن را حذف کنید، اما در صورت سخت شدن فوم به یک سنباده، چاقوی کاربردی یا ابزار دیگری نیاز دارید.

در اینجا لیستی از بهترین اسپری فوم پلی اورتان آمده است تا به شما کمک کند بهترین فوم انبساط‌کننده را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

بهترین اسپری فوم پلی اورتان

1. بهترین فوم منبسط کننده – اسپری فوم Loctite

برای اکثر شکاف‌ها و درزهای کوچکی که در اطراف خانه یافت می‌شوند، می‌توانید به فوم Tite Loctite اعتماد کنید. این محصول بر پایه پلی یورتان است و می‌تواند به بسیاری از مواد بچسبد و در برابر اشعه UV مقاومت کند. بسیاری از افراد از این فوم برای تعمیر وان حمام و عایق کاری سوراخ‌های اطراف لوله‌ها استفاده می‌کنند.

2. بهترین اسپری فوم پلی اورتان برای ترک‌های بزرگ – اسپری فوم Red Devil

درزها و شکاف‌هایی که قطر آنها سه سانتیمتر یا بیشتر است را می‌توان به راحتی با این فوم مبتنی بر پلی اورتان از Red Devil پر کرد. پس از خشک شدن، یک مهر و موم بدون درز و ضد آب ایجاد می‌کند که می‌توانید در صورت نیاز به رنگ‌آمیزی آن را رنگ کنید.

3. بهترین فوم منبسط کننده با نازل – اسپری فوم Great Stuff

این اسپری فرآیند استفاده از فوم را کمی ساده‌تر می‌کند و به دلیل وجود نازل از چکه‌ها و نشت‌های عمده جلوگیری می‌کند. فوم Great Stuff برای پر کردن شکاف‌های کمتر از دو سانتیمتر بسیار مناسب است. در یکی از بررسی‌ها آمده است: «این محصول با مهر و موم کردن شکاف‌های کوچک کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و چندین ماه دوام می‌آورد.

اسپری فوم پلی اورتان

4. بهترین فوم منبسط کننده برای جوندگان و آفات – اسپری فوم DAP

این فوم برای دور نگه داشتن لانه موش‌ها، موش‌ها، حشرات و سایر آفات از خانه‌تان بسیار مناسب است و مناطق ورود آن‌ها را می‌بندد. همچنین برای جلوگیری از سرما و تعدیل دمای اتاق مفید است و آن را به انتخابی عالی برای فضای داخلی تبدیل می‌کند. این فوم در عرض چهار ساعت خشک می‌شود و استفاده از آن بسیار آسان است. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که موجودات از آن عبور نمی‌کنند.

5. بهترین فوم پنجره – فوم اسپری لوکتیت

این فوم منبسط کننده مخصوص پنجره Loctite عایق کاملی را برای فضاهای سرد و یخبندان فراهم می‌کند و در برابر اشعه ماوراء بنفش انعطاف پذیر و مقاوم است.

6. بهترین فوم منبسط کننده ضد آب – فوم عایق TotalPond Insulating

با کمک اسپری فوم پلی اورتان TotalPond می‌توان فواره‌های آب، حوض و سایر آبنماها را نصب و تنظیم کرد که در عرض 14 تا 24 ساعت کاملاً سفت می‌شود. پایه پلی اورتان آن کاملا ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت بوده و فوم آن تا سه برابر اندازه اصلی خود افزایش می‌یابد.

بهترین اسپری فوم پلی اورتان

7. بهترین فوم انبساطی خشک سریع – فوم Great Stuff Insulating

برای شکاف‌های بسیار بزرگ و پروژه‌هایی که نیاز به چرخش سریع دارند، اسپری Great Stuff’s Big Gap Filler را در نظر بگیرید. این اسپری می‌تواند سوراخ‌ها و ترک‌ها (که عرض آنها تا 7 سانتیمتر است) را برطرف کند و در عرض 60 دقیقه سخت می‌شود، به این معنی که فقط یک ساعت پس از استفاده می‌توانید سنباده زدن، پیرایش و رنگ‌آمیزی را شروع کنید.

Great Stuff به سرعت آب بندی می‌شود، حیوانات موذی و عناصر را منحرف می‌کند و استفاده از آن برای بسیاری از موارد داخلی و خارجی، از جمله وصله کردن درزها، خنک کننده‌ها، اتاق زیر شیروانی و دیوارها آسان است.

8. بهترین درزگیر ضد حریق – Red Devil Foam & Fill Fire Block

یک فوم منبسط شونده یا اسپری فوم پلی اورتان می‌تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هم عمل کند، حتی در مورد آتش سوزی و دود، از این رو هدف از این اسپری Red Devil Foam & Fill همین است. این برند اعلام می‌کند که توسط خدمات ارزیابی شورای کد بین المللی و استانداردهای بین المللی ASTM برای کمک به جلوگیری از گسترش آتش تأیید شده است.

اسپری فوم پلی اورتان چیست

9. بهترین فوم منبسط کننده مشکی – Great Stuff Multipurpose Insulating Foam Sealant

یکی دیگر از گزینه‌های قابل اعتماد Great Stuff، این درزگیر فوم عایق مشکی است که برای مصارف داخلی و خارجی قابل استفاده است و روی طیف وسیعی از مواد مانند پلاستیک، سنگ، چوب، فلز، سنگ تراشی و شیشه قابل اجرا است.

Great Stuff Multipurpose Black فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا منبسط شود و بعد از یک ساعت می‌توان آن را تنظیم کرد. برخی از افراد حتی این رنگ خاص Great Stuff را روی قطعات خودرو به کار می‌برند.

10. بهترین درزگیر – DAP Touch ‘n Foam Warp Window & Door Sealant

تاب برداشتن پنجره‌ها و درب‌ها طبیعی است اما اجتناب از رفع شکاف‌ها و ترک‌ها می‌تواند به همان اندازه مضر باشد. برای جلوگیری از وقوع فاجعه، فوم انبساط‌کننده No Warp Touch ‘n Foam راه حل خوبی ارائه می‌دهد. پس از اعمال این اسپری درزها از بین می‌روند، در برابر آب مقاوم باقی می‌ماند و هیچ تهدیدی برای گیره‌ها و قاب‌ها ایجاد نمی‌کند.

منبع: thomasnet

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *