تشک یوگا چیست و چه تفاوتی با تشک ورزشی دارد؟

تفاوت تشک یوگا با تشک ورزشی

طبق دستورالعمل‌های ورزشی تعیین‌شده توسط CDC، شما باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی با شدت شدید در هفته داشته باشید. ورزش شما هر چه که باشد، چه پیلاتس، چه یوگا، چه تمرین HIIT یا تمرینات قدرتی دیگر، برای انجام صحیح آن به تجهیزات مناسب نیاز دارید. نقطه شروع این تجهیزات یک تشک استاندارد برای ایجاد راحتی و جلوگیری از آسیب ناشی از تمرین بر روی سطوح سخت است. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که همه تشک‌ها یکسان نیستند. علاقه‌مندان به تناسب اندام خانگی اغلب تشک یوگا را با تشک ورزشی اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو تفاوت‌های اساسی دارند که بهتر است قبل از خرید آن‌ها را بدانید.

تفاوت تشک یوگا با تشک ورزشی

حفاظت از ضربه

تقریباً در همه موارد، تشک‌های ورزشی یا ضخیم‌تر هستند یا تراکم فوم آن‌ها افزایش یافته است تا از آسیب‌های ناشی از فشار وارد بر استخوان‌های بدن جلوگیری کنند.

تشک‌های ورزشی با در نظر گرفتن کاردیو طراحی شده‌اند. تمریناتی که شامل حرکات پلایومتریک با ضربه بالا مانند پرش اسکوات، بورپی و پروانه هستند، نیاز به تشکی دارند که بتواند اکثریت قریب به اتفاق ضربه وارد شده به سطح را جذب کند.

تشک‌های ورزشی در این زمینه عالی هستند. از آنجا که تشک‌های یوگا بیشتر برای تمرین‌های کم تحرک مناسب هستند، بهترین تشک‌های ورزشی مملو از فوم با چگالی بالا هستند تا از شدیدترین تمرین‌های حرکتی و قدرتی محافظت کنند.

تفاوت تشک یوگا با تشک ورزشی

تشک یوگا بسیار ضخیم و بزرگ

تفاوت کلیدی دیگر این است که تشک‌های یوگا به صراحت با در نظر گرفتن راحتی پاهای برهنه طراحی شده‌اند. تشک‌های یوگا تعادلی بین محافظت در برابر یک سطح سخت برقرار می‌کنند و در عین حال از طریق کف پای شما به کف تشک متصل می‌شوند. سطح غیر لغزنده تشک یوگا باعث می‌شود که پاهای شما لیز نخورند، حتی اگر در طول تمرین شروع به عرق کردن کنند.

در مقابل، تشک‌های ورزشی برای تمرینات روی کفش طراحی شده‌اند. آنها به لطف چگالی بالای فوم، لایه رویی بادوام‌تری دارند، که چسبندگی عالی را در طول تمرینات معمولی با تحرک بالا مانند زومبا فراهم می‌کند.

با این اوصاف، هیچ چیز شما را از ورزش کردن با پای برهنه باز نمی‌دارد، زیرا تشک های ورزشی ما از بسیاری از مزایای راحتی تشک یوگا برخوردار هستند.

کاهش سر و صدا

تمرینات هوازی می‌تواند پر سر و صدا باشد برای مثال، با پریدن، دویدن و حرکت پهلو به پهلو، ممکن است سر و صدای زیادی تولید کنید مخصوصا اگر در مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنید. به طور مشابه، اگر بچه‌های کوچکی در نزدیکی شما می‌خوابند، ممکن است بخواهید سر و صدا را کاهش دهید.

تشک‌های ورزشی با لایه بالایی ضخیم‌تر، به کاهش ضربه روی زمین کمک می‌کنند، بنابراین صدای مرتبط با بالا و پایین پریدن و حرکت را کاهش می‌دهند.

از سوی دیگر، تشک‌های یوگا سطح نرم‌تری را ارائه می‌دهند که بر راحتی تمرکز دارد. آنها طبیعت آرام‌تر پیلاتس و تمرین‌های یوگا را منعکس می‌کنند که تاثیر کم دارند و بنابراین بسیار آرام‌تر هستند. بافت مت یوگا نرم، چسبنده و غیر قابل انعطاف است، در حالی که بافت تشک ورزشی معمولاً سطحی و جامدتر است.

تشک یوگا چیست

وزن

تفاوت دیگر تشک ورزشی با همتایان یوگای آن‌ها، وزن آن است. در حالی که هیچ‌یک از تشک‌ها به هیچ وجه سنگین نیستند، تشک‌های ورزشی به طور طبیعی وزن بیشتری برای مقابله با فشارهای ضربه‌ای محکم دارند.

مواد

مت یوگا از مواد نرمی مانند لاتکس یا TPE تهیه شده است، در حالی که زیرانداز ورزشی ممکن است از مواد مختلفی مانند پلی استر و فوم ساخته شده باشد.

در نهایت، بهترین راه برای تشخیص مت یوگا از زیرانداز ورزشی، بررسی برچسب محصول و توضیحات تولید کننده است. بیشتر شرکت‌های تولید کننده مت یوگا، محصولات خود را با برچسب‌های خاصی همراه می‌کنند که تشریح کننده مشخصات محصول است.

سطح تشک ورزشی ضد لغزش

همانطور که در بالا به اختصار ذکر شد، همه تشک‌های تمرینی و یوگا GXMMAT از جدیدترین مواد پیشرفته ضد لغزش در دو طرف بالا و پایین تشک استفاده می‌کنند. این نکته اهمیت بسیاری دارد که هر تشکی، یوگا یا ورزش، در حین ورزش در جای خود بماند و حرکت نکند.

اگر تشک شما لیز بخورد یا حرکت کند، ممکن است منجر به آسیب جدی شود، به همین دلیل است که ما از سطوح دو طرفه بدون لغزش خود برای جلوگیری از سر خوردن در طول تمرینات استفاده می‌کنیم. لایه ضد لغزش بالایی تضمین می‌کند که می توانید موقعیت خود را بدون سر خوردن یا افتادن حفظ کنید.

تشک یوگا

مواد سازگار با محیط زیست و غیر سمی

یکی از مسائلی که گریبانگیر صنعت تشک ورزشی است، استفاده از مواد ارزان قیمت است که هم برای انسان و هم برای محیط زیست مضر است. اینجا در پالیزفوم ما مطمئن هستیم که تشک‌هایمان عاری از سمومی مانند سرب، آرسنیک یا جیوه است. همچنین از مواد با منبع پایدار و با کیفیت استفاده می‌کنیم.

مجموعه پالیزفوم با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب مت یوگا را تهیه و تولید می‌کند. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *