راهنمای خرید تخته شنا و بررسی مزایای آن

راهنمای خرید تخته شنا

شنا نوعی تمرین است که همه بدن را به تحرک وامی‌دارد و این آن را به یکی از بهترین ورزش‌ها برای تقویت قدرت در سراسر بدن تبدیل می‌کند، اما این آن را به یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها نیز تبدیل می‌کند. با این همه اتفاق در یک زمان – وضعیت بدنی، تنفس، تکنیک بازو و حرکت پاها- تمرکز روی یک چیز آسان نیست. پس زمانی که شناگران نیاز دارند روی یک چیز تمرکز کنند، چه می‌کنند؟ آنها از یک کمک آموزشی برای جداسازی بخشی از بدن خود استفاده می‌کنند و کیک بورد شنا یا تخته شنا دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

مزایای کیک‌بورد یا تخته شنا

تخته شنا یا همان کیک بورد یک کمک شناور برای شناگران است، این تخته از یک فوم تشکیل شده است که قسمت بالایی بدن را بالای آب نگه می‌دارد. در زیر فهرستی از دلایلی بیان شده است که نشان می‌دهد چرا بعضی افراد کیک بورد را دوست دارند.

1. شما می‌توانید منحصراً پاهای خود را هدف قرار دهید

تخته شنا آمادگی کلی و قابلیت‌های سرعت ضربه را افزایش می‌دهد. داشتن پاهای قوی در ورزش شنا بسیار مهم است و با این تخته می‌توانید تنها روی قدرت پاهایتان تمرکز کنید.

2. به شانه‌ها استراحت می‌دهد

با تمرکز انحصاری بر روی قسمت پایین تنه، شانه‌هایتان کمی استراحت می‌کنند. حرکت کشش نیروی محرکه اصلی در اکثر ورزش‌ها خصوصا شنا است (ضربه‌های سینه استثنا است) و در نتیجه در طول تمرین شنا، شانه‌هایتان فعالیت زیادی دارند. سوار شدن بر روی کیک بورد به شانه‌های شما استراحت می‌دهد و شناگر با وجود تخته شنا مجبور می‌شود بیشتر از پاهای خود استفاده کند؛ بنابراین فشار کمتری بر روی بازوها وارد می‌شود.

راهنمای خرید تخته شنا

3. موقعیت باسن را بالا می‌برد

اگرچه برخی از مربیان به شما می‌گویند که استفاده از کیک بورد یا تخته شنا موقعیت بد بدن را تقویت می‌کند (از سر تا شانه تا باسن)، اما این همیشه درست نیست. وقتی شناگران به درستی از تخته استفاده می‌کنند، باسن آنها در بالای آب قرار دارد. لگد زدن متمرکز و آگاهانه به این معنی است که باسن شما در آب قرار دارد – همیشه اینطور نیست که تخته باعث موقعیت ضعیف لگن می‌شود بلکه وقتی شناگر به باسن خود توجه نمی‌کند باعث قرارگیری ضعیف لگن می‌شود.

4. باعث افزایش اعتماد به نفس و قدرت یادگیری می‌شود

این وسیله علاوه بر شناور نگه‌داشتن فرد بر روی آب، باعث بالابردن اعتمادبه‌نفس او نیز خواهد شد؛ بنابراین فرد شناگر با تمرکز بالاتری آموزش‌ها را یاد می‌گیرد. تخته شنا همچنین باعث می‌شود افرادی که توانایی انجام حرکات مختلف در شنا را ندارند بتوانند با سهولت بیشتری این حرکات را انجام دهند.

5. می‌توانید آزادانه نفس بکشید

شنا یکی از معدود ورزش‌هایی است که ممکن است تنفس فرد را محدود کند. برخلاف بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، فرصت‌های شما برای تنفس کم است اما وقتی از کیک بورد استفاده می‌کنید می‌توانید آزادانه نفس بکشید.

مزایای تخته شنا

6. برای قدرت سینه خوب عمل می‌کند

تخته شنا برای بهبود ضربات سینه ایده‌آل است زیرا موقعیت شنای طبیعی را شبیه سازی می‌کند.

7. می‌توانید با تخته شنا ورزش کنید

با کمک تخته شنا می‌توان به ورزش‌های سنگین و حرکاتی پرداخت که توسط پزشکان توصیه شده است. این وسیله برای حرکاتی مناسب است که با پا انجام می‌شود.

8. باعث تعادل فرد می‌شود

مربیان شنا با استفاده از تخته شنا برای شناور نگه داشتن شاگردان روی سطح آب استفاده می‌کنند و در عین حال می‌توانند حرکاتی مثل حرکات پا را به آن‌ها آموزش دهند. زمانیکه شناگر از تخته شنا استفاده می‌کند می‌تواند سر خود را بالای آب نگه داشته و بتواند با مربی ارتباط برقرار کند.

تخته شنا چیست

نکاتی که باید قبل از خرید تخته شنا در نظر بگیرید:

در اینجا، در مورد مواردی صحبت خواهیم کرد که باید قبل از خرید تخته شنا به آن‌ها توجه داشته باشید.

1. کیفیت

همیشه توصیه می‌شود تخته‌ای را انتخاب کنید که بتواند نگهداری راحتی را برای شما فراهم کند. برای مثال، انتخاب یک کیک بورد با لبه‌های خمیده، بدون آسیب رساندن به دست‌های شما، به شما کمک می‌کند. تخته همچنین باید سفت باشد که بتوانید آن را محکم بگیرید، این به جلوگیری از شکستگی کمک می‌کند. فوم EVA به دلیل مقرون به صرفه بودن رایج‌ترین ماده‌ای است که برای ساخت کیک بورد استفاده می‌شود. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ماده دیگری است که برای ساخت کیک بورد استفاده می‌شود. آن‌ها بادوام و گران‌تر از فوم EVA هستند. همچنین، کیک بورد باید از خطرات طبیعی مانند اشعه ماوراء بنفش در معرض نور خورشید محافظت شود تا دوام آن تضمین شود.

2. جنس

این متغیری است که نمی‌توان هنگام انتخاب کیک‌بورد آن را نادیده گرفت. جنس تخته شنا بستگی به نیازهای خودتان جهت شنا کردن یا آموزش شنا، دارد و می‌توانید بین تخته‌های فلزی، فومی و پلاستیکی گزینه مناسب را انتخاب کنید. هر یک از این جنس‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

3. اندازه

اکثر آن‌ها برای شناگران مبتدی و پیشرفته یکسان هستند. کیک‌بردهای کوچک‌تر برای شناگران پیشرفته مناسب هستند، زیرا پشتیبانی کمتری از شناور دارند و دقیقاً در عین حال ضربه‌های تشویقی را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، کیک‌بردهای بزرگ‌تر برای مبتدیانی مناسب است که تازه می‌خواهند شنا را یاد می‌گیرند و پشتیبانی عالی را ارائه می‌دهند. اندازه ایده‌آل برای کیک بورد اندازه‌ای است که فضای کافی برای ماندن سر در داخل آب را داشته باشد و زمانی که کیک بورد از بالا نگه داشته می‌شود آرنج روی تخته قرار بگیرد.

قیمت تخته شنا

4. قیمت

وقتی می‌خواهید چیزی کمتر از پتانسیل خود پیدا کنید، هرگز نباید کیفیت کیک‌بوردتان را به خطر بیندازید. تخته‌ها می‌توانند همان مزیت‌ها را به شما ارائه دهند، اما با هزینه‌های متفاوتی که توسط مواد مورد استفاده در ساخت آنها و مارک‌ها تعیین می‌شود. از آنجایی که تعادل بین هزینه و سایر عوامل مانند کیفیت، ویژگی‌ها و راحتی بسیار مهم است، مقایسه هزینه‌ها می‌تواند به شما در یافتن بهترین گزینه کمک کند.

5. ایمنی

قبل از خرید کیک بورد، باید به ویژگی‌های ایمنی تخته توجه کنید. ویژگی‌های ایمنی مانند خاصیت ضد لغزش نیز باید در نظر گرفته شود.

6. رده سنی

کیک‌بردهایی که رنگارنگ و جذاب طراحی شده‌اند، برای کودکان مناسب است. کودکان یا نوجوانانی که در حال یادگیری هستند نیازی به تخته گران قیمت ندارند و تخته ارزان اما مناسب کافی است. هنگامی که مهارت کافی را بدست آوردند و آماده پیشرفت و بهبود مهارت‌های خود شدند، برای آنها یک تخته ایده‌آل بخرید.

مجموعه پالیزفوم با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تخته شنا را تهیه و تولید می‌کند. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *