چرا کفپوش وینیل برای آشپزخانه خوب است؟

کفپوش وینیل برای آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و برای بیشتر افراد زیبایی آشپزخانه و انتخاب متریال مناسب اهمیت بسیاری دارد. با تمام رفت و آمد و ریخت و پاش‌هایی که در آشپزخانه تجربه می‌کنید، به یک کفپوش عالی و بادوام نیاز دارید که برای سال‌های طولانی دوام بیاورد. با کفپوش مناسب نه تنها ظاهر آشپزخانه جذاب‌تر شده، بلکه بهداشت و دوام آن نیز تضمین می‌شود. بسیاری از افراد کفپوش وینیل را برای آشپزخانه خود در نظر می‌گیرند که در ادامه به مزایای آن اشاره می‌کنیم:

انواع کفپوش‌های وینیل جدید برای آشپزخانه

کفپوش‌های وینیل انواع مختلفی دارند. این انواع را می‌توان در دسته بندی‌های مختلفی از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و فنی قرار داد شامل:

  • ابعاد کفپوش وینیل
  • طرح و رنگ کفپوش وینیل

ابعاد کفپوش وینیل برای آشپزخانه

کفپوش‌های وینیل را می‌توان بر اساس ابعاد آن به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • کفپوش وینیل تایل: این نوع کفپوش از قطعات کوچک وینیل تشکیل شده است که به صورت لانه زنبوری به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • کفپوش وینیل رولی: این نوع کفپوش از یک رول بزرگ وینیل تشکیل شده است که به صورت یکپارچه بر روی سطح زیرین نصب می‌شود.
  • کفپوش وینیل لمینت: این نوع کفپوش از چندین لایه وینیل تشکیل شده است که ظاهری مشابه چوب طبیعی دارد.

طرح و رنگ کفپوش وینیل

کفپوش وینیل را می‌توان از لحاظ طرح و رنگ به دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:

  • کفپوش وینیل با طرح پرینت شده: در این نوع کفپوش، طرح زمینه کفپوش، طرحی با کیفیت بوده که پرینت شده است.
  • کفپوش وینیل تزیینی: در این نوع کفپوش، دانه‌های ریز رنگی در کفپوش قرار می‌گیرند و باعث رنگ و طرح کفپوش می‌شوند.
  • کفپوش وینیل لاکچری: کفپوش وینیل لاکچری از نظر طرح و رنگ کاملا شبیه به مصالح واقعی مانند چوب و سنگ است و می‌توان براساس چاپ پیشرفته، هر نوع کفپوش سه بعدی را شبیه سازی کرد.

کفپوش وینیل برای آشپزخانه

مزایای کفپوش وینیل برای آشپزخانه

1. کفپوش وینیل ضد لک یا ضد آب است

اول از همه، کفپوش آشپزخانه باید ضد آب باشد، کفپوش‌های مختلفی برای آشپزخانه وجود دارد از انواع کاشی‌های سرامیکی گرفته تا وینیل و موارد دیگر. برخی از افراد کفپوش‌های چوبی را برای آشپزخانه خود می‌پسندند اما از تمام چالش‌های کف آشپزخانه (که در طول زمان ایجاد می‌شود) کاملاً آگاه نیستند. بهتر است این افراد کفپوش ضد آبی را انتخاب کنند که ظاهری مانند کفپوش‌های چوبی به آشپزخانه می‌دهد، اما بدون هیچ زحمتی. کفپوش‌های وینیل جایگزین مناسبی برای کف‌پوش‌های چوبی هستند: آن‌ها کفپوش ضدآب هستند، بنابراین در برابر همه رطوبت‌های معمولی آشپزخانه مقاومت می‌کنند و همچنین برخی از کفپوش‌ها، در برابر لکه هم مقاوم هستند.

گاهی لمینت هم به عنوان کفپوش آشپزخانه استفاده می‌شود و در حالی که ممکن است آن را “ضد آب” یا “مقاوم در برابر آب” بنامند اما هسته آن ضد آب نیست و قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند باعث ایجاد حباب و تاب خوردگی شود.

کفپوش وینیل یک انتخاب عالی برای آشپزخانه است. تمام محصولات کفپوش وینیل 100 درصد ضد آب و مقاوم در برابر لکه هستند و می‌توانند در انواع فضاها به خوبی کار کنند.

2. ایمنی را تضمین می‌کند

علاوه بر جذابیت و ضد آب بودن، کف آشپزخانه باید ایمن باشد. به هر حال، ممکن است ظرف یا قابلمه‌ای از دستتان به کف آشپزخانه بیفتد، در این شرایط کف آشپزخانه چگونه واکنش نشان می‌دهد؟

تا مدت‌ها کاشی انتخاب محبوبی برای کف آشپزخانه بود، زیرا ماندگاری بالایی دارد و می‌تواند نشت‌ها را کنترل کند، اما اگر چیزی روی آن بیفتد دچار ترک و شکستن کاشی می‌شود که در این شرایط باید کاشی را تعویض کنید. با این حال، در مورد کفپوش‌های وینیل اینطور نیست. با کفپوش‌های وینیل، هم کفپوش زیبایی خواهید داشت هم نگرانی کمتری از آسیب آن. حوادث ناگوار می‌تواند به کفپوش چوبی آسیب برساند یا باعث ایجاد فرورفتگی در کف شود. به همین ترتیب، کف‌های سنگی می‌توانند یک سطح سخت باشند، اما متخلخل هستند و می‌توانند به راحتی لکه‌دار شوند. همچنین لغزش و زمین خوردن در آن وجود دارد. با یک کف سنگی نامنظم یا یک سطح صاف ممکن است راحت‌تر به زمین بخورید یا روی آن سر بخورید. کفپوشی مانند کفپوش وینیل با بافت کمی می‌تواند به جلوگیری از لغزش و افتادن کمک کند.

3. هزینه تعمیر و نگهداری آن کم است

آشپزخانه فضایی است که به سرعت کثیف می‌شود و مطمئناً شما می‌خواهید یک کفپوش با حداقل تعمیر و نگهداری داشته باشید، کفپوش‌هایی مانند کفپوش وینیل برای آشپزخانه ساده‌ترین کفپوش برای نگهداری هستند، اما این بدان معنی نیست که می‌توان از آن غفلت کرد. باقی ماندن شن و کثیفی روی زمین می‌تواند منجر به آسیب به سطح شود، برای اطمینان از خراشیدگی و آسیب می‌توانید از یک تمیز کننده برای از بین بردن کثیفی یا لکه‌ها استفاده کنید.

مزایای کفپوش وینیل برای آشپزخانه

4. راحت است

شما زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید، به آشپزی، پختن غذا، شستن ظروف، سرگرمی و غیره می‌پردازید، بنابراین باید کفپوش آشپزخانه راحت باشد. کف‌های بتنی برای مدتی مد روز بوده‌اند، اما بسیار سخت هستند و می‌توانند به کمر و مفاصل شما فشار وارد کند. با جدیدترین نوآوری‌ها در کفپوش، می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. کف‌های انعطاف‌پذیر، مانند کف‌های وینیل بهترین‌های هر دو را به شما ارائه می‌دهند: ظاهری شیک از جنس چوب، اما راحتی بیشتری با لایه زیرین. لایه آن در برابر سوراخ، خراش و سایش بسیار مقاوم است. در کفپوش‌های وینیلی این آپشن را در اختیار دارید که زیر روکش وینیل، نوعی پد مخصوص قرار دهید که زیر کمی نرم و لطیف احساس شود.

5. روی کیفیت و زیبایی سرمایه گذاری می‌کنید

آشپزخانه یکی از گران‌ترین اتاق‌ها برای بازسازی است، اگر می‌خواهید آشپزخانه شما به بهترین شکل ظاهر شود روی مواد کلیدی مانند کابینت و کفپوش سرمایه گذاری کنید تا بیشترین بازدهی را در سرمایه گذاری خود داشته باشید.

6. ماندگاری بالایی دارد

اگر وینیل به درستی نگهداری شود می‌تواند یک ماده بسیار بادوام باشد که 10 تا 20 سال دوام می‌آورد. با این حال، این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که وینیل از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به خوبی تولید شود. با وجود این، این مواد محکم است و قادر به مقاومت در برابر سنگینی است و آن را برای اتاق‌های نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌های خواب ایده‌آل می‌کند.

7. نصب آسانی دارد

وینیل یک ماده نسبتاً آسان برای نصب است. شما باید اطمینان حاصل کنید که زمین کاملاً خشک و سطح صاف است. اگر می‌خواهید کفپوش را خودتان بچینید، بهتر است ابتدا با یک متخصص تماس بگیرید تا از صاف بودن کف اطمینان حاصل کنید.

معایب کفپوش وینیل برای آشپزخانه

8. طرح‌های مختلفی دارد

کفپوش‌های وینیل تنوع بالایی دارند که همین آن‌ها را برای سبک‌های مختلف آشپزخانه ایده‌آل می‌کند. طرح‌های مدرن وینیل آن‌قدر پیشرفته هستند که تقریبا هر شکلی را با ظاهری فوق العاده طبیعی ایجاد می‌کنند.

9. قیمت وینیل پایین است

قیمت وینیل حتی از قیمت کاشی و سرامیک کف آشپزخانه نیز ارزان‌تر است و می‌توان با بودجه محدود بهترین انتخاب ممکن را داشت. شما می‌توانید هر نوع متریالی مثل سرامیک، چوب، سنگ و یا حتی بتن را بر روی کف آشپزخانه خود ایجاد کنید. با این کار ظاهری مثل آشپزخانه‌های لوکس خواهید داشت اما با قیمت کمتر.

معایب کفپوش وینیل

در کنار مزایای بسیار، کفپوش وینیل معایبی نیز دارد:

  • کفپوش وینیل از مواد شیمیایی ساخته شده است و ممکن است برای برخی افراد مشکلات تنفسی و یا سوزش چشم ایجاد کند.
  • کفپوش وینیل دوست‌دار محیط زیست نیست و به ندرت بازیافت می‌شود.
  • در صورت سایش با مواد پلاستیکی در طولانی مدت تغییر رنگ می‌دهد.

مجموعه پالیزفوم با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب انواع کفپوش را تهیه و تولید می‌کند. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

منبع: urbansurfaces

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *