کفپوش PVC چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای کفپوش PVC

کفپوش PVC ماده‌ای انعطاف پذیر، بادوام و سبک است که در برابر آب و لکه مقاومت بالایی دارد. همچنین سطح آن صاف است و به راحتی تمیز می‌شود. این کفپوش در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف از جمله طرح‌های بافت‌دار و طرح‌دار موجود است. کفپوش PVC اغلب در مکان‌های مسکونی استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن در فضاهای تجاری و محیط‌های صنعتی نیز استفاده کرد.

کفپوش پی وی سی از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده که یک ماده مصنوعی ساخته شده از زنجیره‌های پلیمری است. همچنین دارای خواص عایق صوتی عالی است که از نشت صدا به فضای خانه یا دفتر کار جلوگیری می‌کند.

کفپوش پی وی سی: موارد استفاده

کفپوش پی وی سی بادوام و انعطاف پذیر است. این ویژگی‌ها آن را به گزینه‌ای عالی برای بسیاری از کاربردها تبدیل می‌کند، از جمله:

برنامه‌های کاربردی مسکونی

کفپوش PVC برای فضاهای مسکونی ایده‌آل است، زیرا ضد آب است و مانند سایر مواد به آب‌بندی یا نگهداری نیازی ندارد. این ویژگی‌ها آن را برای زیرزمین‌ها و سایر مناطق -که رطوبت می‌تواند به مواد دیگر آسیب برساند- عالی می‌کند.

تنظیمات تجاری

کفپوش پی وی سی بسیار بادوام است و به راحتی تمیز می‌شود، بنابراین می‌توان از آن در محیط‌های تجاری بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به ساختار ساختمان یا ایجاد کثیفی در طبقات زیر آنها در طول زمان استفاده کرد.

کفپوش PVC

تنظیمات صنعتی

کفپوش پی وی سی همچنین در برابر روغن، گریس و سایر آلاینده‌ها -که اغلب وارد محیط‌های صنعتی می‌شوند و در صورت عدم درمان ممکن است به مرور زمان به سایر مواد آسیب برساند- بسیار مقاوم است. کفپوش پی وی سی محصولی نسبتا جدید است، اما به سرعت به محبوب‌ترین گزینه برای کفپوش‌های تجاری و مسکونی تبدیل شده است.

مزایای کفپوش PVC

کفپوش‌های پی وی سی کف‌هایی مستحکم و بادوام هستند
این کفپوش نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه می‌تواند برای مدت طولانی نیز دوام بیاورد. یک کفپوش PVC می‌تواند حداقل 25 سال دوام بیاورد، این دوام به دلیل لایه رویی محافظ pvc در بالای لایه است. هرچه هسته پایدارتر و لایه رویی PVC قوی‌تر باشد، کف بیشتر مقاومت می‌کند و در طول زمان زیبا باقی می‌ماند. لایه بالایی کفپوش PVC می‌تواند بین 0.3 تا 0.55 میلی‌متر متغیر باشد. تمامی کفپوش‌های Solidfloor PVC Mansion دارای لایه رویی PVC 0.55 هستند. بر خلاف بسیاری از کفپوش‌های پی وی سی دیگر، هسته تمام کف‌های وینیل Solidfloor از SPC (Stone Plastic Composite) به جای 100% PVC ساخته شده است. این باعث می‌شود که کف‌ها پایدارتر شوند و بهتر بتوانند در برابر نوسانات دما در داخل ساختمان مقاومت کنند. علاوه بر این، SPC یک ماده اولیه پایدارتر از PVC است. بنابراین هنگام انتخاب کفپوش پی وی سی، به این دو ویژگی توجه کنید تا بتوانید انتخاب پایدارتری داشته باشید.

تعمیر و نگهداری آن آسان است
یک کفپوش PVC دارای سطح صاف و ضد آب است و رطوبت یا خاک نمی‌تواند از لایه بالایی آن نفوذ کند. این باعث می‌شود که کف به راحتی تمیز شده و به راحتی نگهداری شود. برای تمیز کردن سطح کفپوش می‌توانید از تی یا دستمال نم‌دار استفاده کنید و نگران آسیب دیدن یا باد کردن پوشش کف نباشید. اگر کفپوش شما دچار آسیب و مشکل شود، نیازی به تعویض کل کفپوش نیست و شما می‌توانید تنها مشکل قسمت آسیب دیده را برطرف کنید.

مزایای کفپوش PVC

سازگاری خوبی با دمای محیط دارند
کفپوش‌های پی وی سی در سازگاری با دمای محیط توانایی منحصر به فردی دارند. کفپوش پی وی سی یک نوع پلیمر پلاستیکی است که در برابر دما، فشار و مواد‌شیمیایی مقاومت بالایی دارد. این ویژگی‌ها ماندگاری محصول را بالا می‌برد.

صدا را جذب می‌کنند
کفپوش‌های PVC خاصیت جذب صدا دارند. اگر دیوارهای نازکی دارید یا در یک آپارتمان پر سر و صدا زندگی می‌کنید این کفپوش‌ها گزینه ایده‌آلی هستند. این ویژگی به دلیل لایه‌های مختلف است، بنابراین نمی‌توان صدای قدم‌های شما را شنید و می توانید بی‌صدا در فضا حرکت کنید.

100% در برابر آب مقاوم هستند
کفپوش‌های پی وی سی در برابر آب مقاومت می‌کنند، به همین دلیل برای استفاده در حمام و آشپزخانه ایده‌آل هستند.

کفپوش pvc ضد الکتریسیته ساکن است
پی وی سی خاصیت آنتی استاتیک دارد یعنی این کفپوش‌ها مانع ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شوند. همین ویژگی سبب شده تا pvc کفپوش مناسبی برای اتاق‌های رایانه و کنترل باشد.

نصب آن‌ها آسان و سریع است
محصولات تولید شده پی وی سی بسیار زیبا و خوش نقش و نگار هستند و قابلیت نصب ساده‌ای دارند. پی وی سی تایل و pvc رول هر دو در مدت زمان بسیار کوتاهی نصب می‌شوند.

معایب کفپوش PVC

کفپوش PVC: چگونه می‌تواند مضر باشد؟

وینیل سازگار با محیط زیست نیست زیرا از نفت ساخته شده است و در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. ممکن است گوشه‌های کفپوش به مرور زمان فرسوده شوند یا در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، محو شوند. در صورت آسیب دیدن کل ورق باید تعویض شود.

پی وی سی و سایر مواد کفپوش

پی وی سی و وینیل عملاً یکسان هستند و به نوعی از مواد کفپوش اشاره دارند که به دلیل دوام و تطبیق پذیری آن شناخته شده است. کفپوش PVC اصطلاح دیگری است که برای اشاره به کفپوش وینیل استفاده می‌شود.

در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی و تفاوت‌های کفپوش PVC و سایر کفپوش‌ها آورده شده است:

دوام: کفپوش پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر خراش، فرورفتگی و ساییدگی شناخته شده است و آن را به گزینه‌ای محبوب برای مناطق پرتردد تبدیل می‌کند.

ایمنی در برابر آتش: کفپوش پی وی سی حاوی مواد شیمیایی مقاوم در برابر شعله است که آن را در مناطق نزدیک به وسایل برقی و منابع آتش گزینه ایمن‌تر می‌کند.

تعمیر و نگهداری: برای حفظ ظاهر و مقاومت در برابر لکه باید کفپوش PVC را با تمیز کننده‌های تخصصی به طور مرتب تمیز کنید.

هزینه: به طور کلی کفپوش پی وی سی گران‌تر از مواد کفپوش است اما طیف مشابهی از مزایا را ارائه می‌دهد.

به طور کلی، کفپوش PVC یک گزینه محبوب و همه کاره برای کسانی است که به دنبال ارتقای کفپوش خود هستند، اما بهتر است که هنگام تصمیم‌گیری، هزینه و الزامات نگهداری را بسنجید.

طول عمر کفپوش PVC

طول عمر کفپوش‌های پی وی سی چقدر است؟

میانگین طول عمر کفپوش پی وی سی 10 تا 20 سال است. اما در برخی موارد، می‌تواند بیشتر از این هم دوام بیاورد.

آیا کفپوش پی وی سی دوام دارد؟

بله، کفپوش پی وی سی دوام بالایی دارد و در برابر خط و خش، فرورفتگی و ساییدگی مقاوم است.

آیا کفپوش پی وی سی در برابر آتش مقاوم است؟

بله، کفپوش پی وی سی ضد اشتعال بوده و در ترکیب خود حاوی مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش است.

آیا نگهداری از کفپوش PVC آسان است؟

در حالی که تمیز کردن و نگهداری کفپوش PVC نسبتاً آسان است، ممکن است به استفاده از پاک کننده‌های تخصصی برای مقاومت در برابر لکه و حفظ ظاهر در طول زمان نیاز داشته باشد.

آیا کفپوش پی وی سی گران است؟

به طور کلی کفپوش پی وی سی گران‌تر از انواع دیگر کفپوش‌ها است، اما طیف وسیعی از مزایا از جمله دوام و تطبیق پذیری را ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود که آن را به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل تبدیل کند.

مجموعه پالیزفوم با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب کفپوش pvc را تهیه و تولید می‌کند. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *