سوالات متداول در مورد کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی انعطاف پذیر بوده و یک تمرین راحت را تسهیل می‌کند. این کفپوش‌ها مزایای بسیاری را برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام فراهم می‌کنند. صاحبان تأسیساتی که به کفپوش لاستیکی شک دارند، می‌توانند با مطالعه این مطلب و پاسخ به برخی سوالات متداول نگرانی‌های خود را رفع کنند.

سوال: کفپوش لاستیکی چقدر دوام می‌آورد؟

پاسخ: یکی از جذابیت‌های اصلی کفپوش لاستیکی دوام آن است. کفپوش‌های لاستیکی مخصوصاً برای مقاومت در برابر حجم تردد و ضربه‌های شدید ساخته شده‌اند. کفپوش‌های لاستیکی به دلیل مقاومت در برابر فرورفتگی، خراش و پارگی، در سالن‌های ورزشی محبوب هستند. کفپوش‌هایی که به خوبی نگهداری می‌شوند به راحتی می‌توانند 20 سال دوام بیاورند.

کفپوش‌های لاستیکی با داشتن سطح نرم زیر پا، خطر آسیب‌های ورزشی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. بعلاوه، کفپوش لاستیکی به گونه‌ای ساخته می‌شود که دوام بالایی داشته باشد و آن را برای محیط‌های سخت مانند تمرینات، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های وزنه‌برداری و اتاق‌های تفریحی مناسب می‌کند.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی خیس می‌شود؟

پاسخ: یکی از مزایای کفپوش لاستیکی این است که ضد آب و مقاوم است و این محصول در تمامی شرایط آب‌وهوایی و بارندگی بادوام و ماندگار عمل می‌کند. با وجود ویژگی‌های ضد آب، رطوبت باید فوراً تمیز شود تا از نفوذ آن در درزها و آسیب رساندن به سطح زیرین جلوگیری شود.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی منبسط می‌شود؟

پاسخ: ممکن است برخی کفپوش‌های لاستیکی به دلیل نوسانات دما منبسط شوند. افرادی که بلافاصله پس از نصب، دمای ثابتی را حفظ می‌کنند و مکان را خشک نگه می‌دارند، خطرات را به حداقل می‌رسانند. اما پس از نصب، کفپوش‌ها منبسط نمی‌شوند و ثابت می‌مانند.

هزینه کفپوش لاستیکی

سوال: آیا کفپوش لاستیکی گرم می‌شود؟

پاسخ: از آنجا که کفپوش لاستیکی در برابر حرارت مقاوم است، گرم نمی‌شود. اما به عنوان یک عایق، کفپوش لاستیکی مقداری گرما را حفظ می‌کند. اگرچه گرمای کف برای راه رفتن ورزشکاران خوب است اما از قرار گرفتن بیش از حد آن در برابر حرارت خودداری کنید، زیرا ممکن است تغییرات جزئی در رنگ کفپوش رخ دهد.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی بو می‌دهد؟

پاسخ: بله، برخی کفپوش‌های لاستیکی (مانند کفپوش‌هایی که از لاستیک‌های بازیافتی خودرو تولید می‌شوند) بوی لاستیک می‌دهند. وقتی شما کفپوش را خریداری می‌کنید، بوی آن در ابتدا شدیدتر خواهد بود، اما پس از نصب کفپوش لاستیکی طی چند روز یا یک هفته بوی آن از بین می‌رود.

سوال: کفپوش لاستیکی چقدر دوام می‌آورد؟

پاسخ: قابلیت جذب کفپوش‌های لاستیکی عالی است که همین ویژگی از مفاصل ورزشکاران محافظت می‌کند. این خاصیت جذب ضربه، همچنین ارتعاشات ناشی از وسایل سنگین و تجهیزات هوازی را محدود می‌کند. کفپوش لاستیکی خطر آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد، به خصوص در مقایسه با سطوح سخت. به طور طبیعی کفپوش‌های لاستیکی به دلیل ضریب اصطکاک بالا، در برابر لغزش هم مقاوم هستند. تمامی کفپوش‌هایی لاستیکی در مکان‌های پرتردد و تجاری بادوام هستند، اما در مورد کفپوش باشگاه و زمین‌بازی کمی فرق دارد.

سوال: هزینه کفپوش‌های لاستیکی چقدر است؟

پاسخ: قیمت کفپوش‌های لاستیکی بسته به کیفیت، ضخامت و مقدار کفپوش مورد نیاز متفاوت است. رول‌های بزرگ درزهای کمتری دارند، بنابراین قیمت پایین‌تری دارند.

کفپوش لاستیکی

سوال: چقدر کفپوش نیاز دارم؟

پاسخ: کفپوش‌های لاستیکی به صورت رول، حصیری یا کاشی موجود است که می‌تواند در فضاهای مختلف با هر اندازه‌ای نصب شود. تنها کافی است طول و عرض فضا را اندازه‌گیری کنید و اندازه‌ها را ضرب کنید تا متراژ مربع را بدست آورید که میزان کف مورد نیاز را تعیین می‌کند.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی پوشش داده شده است؟

پاسخ: کفپوش‌های لاستیکی به دو صورت روکش‌دار و بدون روکش موجود است. درزگیرها و سایر اشکال حفاظتی به دلیل تخلخل و چگالی کم در کفپوش‌های لاستیکی غیر ضروری هستند.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی سمی است؟

پاسخ: کفپوش‌های لاستیکی غیر سمی هستند. بر اساس مطالعات علمی انجام شده بر روی کفپوش لاستیکی، هیچ ارتباطی با مشکلات سلامتی پیدا نکرده‌اند. افراد ممکن است به اشتباه تصور کنند که کفپوش‌های لاستیکی جدید سمی هستند زیرا بوی ناخوشایندی از لاستیک منتشر می‌کنند اما واقعیت این است که کفپوش‌ها کاملاً ایمن هستند.

سوال: کفپوش لاستیکی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

پاسخ: علاوه بر امکانات ورزشی، کفپوش لاستیکی در اماکن تجاری نیز قابل نصب است. در مناطق پرترافیک که در آن راحتی در اولویت است مانند بیمارستان‌ها، مدارس و… نیز از کفپوش لاستیکی استفاده می‌شود. مقاومت شیمیایی کفپوش‌های لاستیکی این کفپوش‌ها را برای محیط‌های علمی و بهداشتی هم ایده‌آل می‌کند. این کفپوش برای سالن‌های ورزشی، زمین‌های بازی، فضای باز و سایر مناطق پرتردد مانند مهدکودک، محل نگهداری و پرورش سگ، زیرزمین، انبار، پیست اسکیت روی یخ، رخت‌کن و موارد دیگر نیز مناسب است.

کاربرد کفپوش لاستیکی

سوال: هزینه چرخه عمر کفپوش لاستیکی چقدر است؟

پاسخ: کفپوش‌های لاستیکی به دلیل نگهداری کم و طول عمر طولانی، هزینه چرخه عمر پایینی دارند.

سوال: آیا می‌توانم از کفپوش لاستیکی در مدارس و بیمارستان‌ها استفاده کنم؟

پاسخ: کفپوش‌های لاستیکی در برابر لکه و لغزش مقاوم هستند و آن‌ها را برای مدارس با تردد زیاد دانش‌آموزان، معلمان و بازدیدکنندگان ایده‌آل می‌سازد. کفپوش‌های لاستیکی به دلیل بهداشتی بودن و مقاوم بودن در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها یک انتخاب بهداشتی برای بیمارستان‌ها هستند. از طرفی کفپوش‌های مقاوم در برابر لغزش برای راه رفتن بیماران هم ایمن هستند.

سوال: آیا کفپوش لاستیکی سازگار با محیط‌زیست است؟

پاسخ: بله، این کفپوش کاملاً سازگار با محیط‌زیست است! در واقع، کفپوش لاستیکی از لاستیک بازیافتی ساخته می‌شود.

اگر قصد دارید ایمنی و عملکرد ورزشکاران خود را بهبود ببخشید، یک کفپوش لاستیکی بادوام از پالیزفوم را انتخاب کنید. ما در تولید کفپوش‌های لاستیکی به روز هستیم و کفپوش‌های ما از نظر زیبایی شناسی، بسیار جذاب هستند. محصولات کفپوش لاستیکی در پالیزفوم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استانداردهای صنعت را برای عملکرد، ایمنی و دوام برآورده می‌کنند یا از آنها فراتر می‌روند. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

منبع: kieferusa

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *