نحوه تمیز کردن کفپوش لاستیکی و باشگاهی

تمیز کردن کفپوش لاستیکی

کفپوش‌های لاستیکی از مواد بادوام و ضد ضربه تشکیل شده‌اند تا افراد هنگام ورزش راحت باشند و آسیبی به آن‌ها وارد نشود. اگرچه لاستیک یک ماده عالی برای کفپوش‌های ورزشی است، اما با گذشت زمان کثیفی و سایر زباله‌ها روی آن جمع می‌شوند. اگر می‌خواهید کفپوش لاستیکی را به بهترین شکل خود حفظ کنید، بهتر است آن‌ها را به طور منظم تمیز کنید. مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا کفپوش لاستیکی خود را تمیز کنید:.

چرا تمیز کردن کفپوش لاستیکی سالن بدنسازی ضروری است؟

علاقه‌مندان به تناسب اندام، بخشی از زمان خود را در سالن بدنسازی می‌گذرانند، این ورزشکاران متعهد ساعت‌ها را صرف ورزش، عرق کردن و اجرای تمرین می‌کنند و یک کفپوش لاستیکی تمیز، باعث یک تمرین لذت‌بخش می‌شود. در واقع، یک کفپوش تمیز از اولویت‌های اصلی ورزشکاران است.

کفپوش‌های لاستیکی سالن بدنسازی فوق‌العاده بادوام هستند و به مراقبت کمتری نیاز دارند. نظافت و نگهداری از این کفپوش‌ها کار دشواری نبوده و در چند مرحله ساده انجام می‌پذیرد. این کفپوش‌ها علیرغم مزایایی همچون مقاوم بودن در برابر کپک و لکه باید مرتبا تمیز شوند تا تجربه یک ورزش خوب را ارائه دهند. به علاوه، کفپوش‌های لاستیکی تمیز بهترین ظاهر را دارند.

تمیز کردن کفپوش لاستیکی

کفپوش‌های لاستیکی سالن بدنسازی چگونه تمیز می‌شود؟

اکنون که ضرورت نظافت کفپوش سالن بدنسازی آشکار شده است، قدم بعدی جمع آوری وسایل مورد نیاز است. بسیاری از این موارد در اتاق تعمیر و نگهداری هر مرکز یافت می‌شود و به راحتی می‌توان به آنها دسترسی داشت.

تجهیزات را جمع آوری کنید

ابزارهای مورد نیاز عبارتند از جارو یا جاروبرقی، نایلون یا میکروفایبر، سطل و برس شستشوی نرم، یک ماده پاک کننده غیر اسیدی و صابون ملایم بدون سفید کننده یا روغن.

جاروبرقی بکشید

بعد، کفپوش لاستیکی را جارو یا جاروبرقی بکشید. باید به کمک جاروبرقی تمام سطح کفپوش لاستیکی را از گرد و غبار و ذرات زباله پاک کنید. هنگام انتخاب جاروبرقی از برس نرم استفاده کنید، زیرا برس نرم سرعت کار را بالاتر برده و همچنین از آسیب دیدگی کفپوش جلوگیری می‌­کند. یک جاروبرقی با مکش بالا تمام گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کند. سالن‌های بزرگ باید با دستگاه‌های اتوماتیک تمیز شوند. استفاده از تجهیزاتی که می‌توانند فضاهای بزرگ را مدیریت کنند، تمیز کردن کفپوش لاستیکی را به صورت روزانه سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

کفپوش را تمیز کنید

برای پاک کردن اشیاء چسبیده به سطح کفپوش کافی است از یک لیسه فلزی یا کاردک استفاده کنید و تمامی آلودگی­‌ها را از روی سطح کفپوش تمیز نمایید.

نکته: مراقب باشید که کاردک به سطح کفپوش آسیبی وارد نکند.

سطح کفپوش را ضدعفونی کنید

برای ضدعفونی کردن سطح کفپوش باید یک چهارم لیوان محصول تمیز کننده با PH خنثی را با ۴ لیتر آب گرم ترکیب کنید. به کمک این محلول می‌­توانید به سادگی سطح کفپوش لاستیکی را ضدعفونی کنید. باید در نظر داشته باشید که بر روی بسته­‌بندی مواد شوینده نظیر مایع ظرفشویی عبارت Neutral PH و یا خنثی قید شده باشد.

با تی و برس کفپوش لاستیکی را بشویید

برای شستشوی کفپوش لاستیکی از یک تی زمین شوی نایلون و میکروفیبر استفاده کرده و سطح زمین را تمیز کنید. این تی مانع از پرز دادن بر روی کفپوش خواهد شد و می‌­توانید به راحتی این لکه‌­ها را با یک برس نرم پاک کنید.

اجازه دهید سطح کفپوش به خوبی خشک شود

در پایان اجازه دهید کفپوش لاستیکی تازه تمیز شده در هوا خشک شود. با کشیدن یک جاروبرقی مرطوب روی آن، زمان خشک شدن را تسریع کنید. انجام این مرحله بلافاصله پس از پاک کردن، آب اضافی را بلافاصله از بین می‌برد. پس از آن زمان دهید تا در هوا خشک شود.

نحوه تمیز کردن کفپوش لاستیکی

ضخامت کفپوش سالن ورزشی باید چقدر باشد؟

ایجاد یک محیط مناسب برای ورزش مستلزم آن است که کفپوش سالن سطح مناسبی از ضخامت را ارائه دهد. برای این سوال پاسخ یکسانی وجود ندارد، زیرا ضخامت مطلوب به تجهیزات تمرینی و تمریناتی بستگی دارد که روی کفپوش لاستیکی انجام خواهد شد.

با این حال، هشت میلی‌متر ضخامت یک انتخاب استاندارد برای کفپوش سالن‌های ورزشی است. این سطح ضخامت به دلیل سبک و مقرون به صرفه بودن مناسب است. کفپوش‌های لاستیکی با ضخامت هشت میلی‌متر برای فعالیت‌هایی مانند یوگا و رقصیدن مناسب هستند.

در مکان‌هایی که وزنه‌های سنگین بلند می‌شود، بهتر است برای اطمینان از ایمنی ضخامت آن حدوداً دو سانتیمتر بیشتر شود.

کفپوش‌های لاستیکی سالن بدنسازی چگونه تمیز می‌شوند؟

برای تمیز کردن کفپوش‌های لاستیکی سالن بدنسازی به همان ابزار و تجهیزات اشاره شده در بالا نیاز دارید. به یک پاک کننده با pH خنثی نیاز دارید زیرا کفپوش‌های لاستیکی به محصولات خشن حساس هستند. بعلاوه، محصول pH میزانی از تمیزی را ارائه می‌دهند که مطابق با استانداردهای حرفه‌ای است.

مانند تمیز کردن کل کف، کفپوش‌ها را جارو یا جاروبرقی بکشید. کف‌ها را با استفاده از تی‌های نرم بدون الیاف پنبه‌ای تمیز کنید، زیرا ممکن است الیاف به سطح تشک بچسبند. برای جلوگیری از آسیب کفپوش از تی‌هایی استفاده کنید که انتهای آن‌ها دارای یک برس نایلونی یا میکروفیبر هستند. ضد عفونی کننده را هر چند وقت یکبار عوض کنید.

کفپوش‌ها را با یک ماده پاک کننده ضد عفونی کنید. برای جلوگیری از تجمع صابون روی سطوح از حداقل مقدار ماده ضدعفونی کننده استفاده کنید. ضدعفونی کردن برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های روی تشک بسیار مهم است. تهویه فضای ورزشگاه را افزایش دهید تا تشک‌ها کاملا خشک شوند.

کفپوش‌های لاستیکی سالن بدنسازی چند بار باید تمیز شوند؟

برای حفظ طول عمر کفپوش‌های سالن بدنسازی بهتر است به دفعات تمیز کردن کفپوش‌ها توجه کنید. تشک‌هایی که در معرض تردد زیاد هستند یا آنهایی که به طور مرتب زباله روی آنها جمع می‌شود به تمیز کردن بیشتری نیاز دارند. جاروبرقی روزانه یا تمیز کردن هفتگی کافی است.

یک قانون سرانگشتی این است که هر بهار یک تمیز کردن و نظافت عمیق سالانه انجام دهید. گرد و غبار و کثیفی می‌تواند زیر تشک‌های لاستیکی جمع شود، بنابراین برای اطمینان از تمیز کردن کامل آن‌ها را برگردانید. تمیز کردن عمیق یک بار در سال باعث می‌شود که تشک‌های لاستیکی سالن بدنسازی در شرایط خوبی قرار بگیرند.

پالیزفوم طیف گسترده‌ای از انواع کفپوش را برای ورزش‌ها و فعالیت‌های مختلف ارائه می‌دهد. کفپوش‌های ما بسیار بادوام هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر حجم تردد و رفت و آمد مقاوم باشند. برای مشورت در مورد بهترین گزینه‌های کفپوش، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. مشتریان پالیزفوم با اعتماد به مجموعه ما بیش از نیم دهه است که از کفپوش و محصولات ما خریداری و استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به: شهرداری، فدراسیون‌های ورزشی سایر استان‌ها، باشگاه‌های رزمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها و… اشاره کرد.

منبع: kieferusa

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *